יום ראשון, 12 באוגוסט 2012

סדנת האפייה הראשונה שלי

כל כך נהנתי!!! (רואים לא?!)


בלב תל אביב ברחוב הומה ואזור רווי מוסכים גיליתי את פודסטפס. שם, בכיתת האפיה של Maimon's, התקיים הארוע הראשון שהוזמנתי אליו כבלוגרית, סדנת פטיפורים. הארוע סומן כהצלחה וחוויה ראשונה מסוגה. עבורי! סדנת האפיה הראשונה שלי. פגשתי, הכרתי, למדתי, טעמתי, נהנתי, צחקתי ועוד יצאתי עם סל מוצרים של מפנק של מימונ'ס. לא ארבה במילים ואתן לתמונות לדבר בעד עצמן (:




הקבוצה שלי!















בכיתה, נאספו בלוגריות אפיה ובישול ורפי אחד, לסדנה בהנחיית השף-קונדיטור דניאל אנור. חולקנו ל-3 קבוצות וכל קבוצה עמלה להכנת 2 מתכונים מעולים! והכל עם חומרי הגלם של Maimon's. אי אפשר לפספס בתמונה למעלה את המזווה.  כל המוצרים הדרושים לאפיה שם. תענוג. חובה בכל בית!
בחלקנו: מיני קרמבו ופיננסיר שוקולד. 


הפייבוריט שלי מרנג בכל צורה ומצב צבירה,ולכן....הפעם אפנק אתכם במתכון מיני קרמבו עם מרנג איטלקי משובח.


לתחתית: בצק פריך קרוץ לעיגול אפוי.הכנת הבצק:
270 גרם קמח
25 גרם א.שקדים
200 גרם חמאה
100 גרם א.סוכר
3 חלמונים

למלית: מרנג איטלקי - 6 חלבונים, 120 גרם מחית קסיס, 20 גר' גלוקוז, 320 גר' א.סוכר ומים לכיסוי
הכנת המרנג:
1. מכינים סירופ סוכר: מכניסים גלוקוז וסוכר לסיר קטן ומכסים במעט מים. על אש נמוכה עד שכל הסוכר נמס (מותר לערבב אך לוודא שהסירופ אינו רותח). להקפיד לנקות את הדפנות מפעם לפעם. לאחר שכל הסוכר נמס, להביא לרתיחה ללא ערבו2. כאשר הסירופ מגיע לטמפ' של 115° מקציפים את החלבונים לקצף יציב. מהירות בינונית-גבוהה3. ב 118° יש למזוג בעדינות את הסירופ למרנג במהירות נמוכה (ללא מגע ישיר של הסירופ עם המרנג4. כאשר כל הסירופ נמזג למרנג מגבירים מהירות עד שהמרנג מבריק, סמיך מאוד ויציב בצורתו5. למורידים את המהירות למהירות נמוכה ומשאירים במיקסר עד שהמרנג קר לגמרי ומוכן לשימוש6. מרנג איטלקי יחזיק במקרר 24 שעות לפני עיצוב ועוד 24 שעות לאחר עיצוב סופי.
לציפוי: 300 גרם שוקולד לבן, 13 גרם חמאת קקאו
הרכבה: על הבצק האפוי מזלפים מהמרנג קסיס מסדרים  על מגש ומקפיאים לפחות לחצי שעה. ממיסים שוקולד לבן  עם החמאת קקאו מצפים ומקפיאים שוב להתייצבות.


בסוף הערב יצאתי מחוייכת ומלאת אנרגיה. כל תמונה מחוייכת  מדברת בעד עצמה.
אז מה אתם אומרים, הדבר הבא לימודי קונדיטוריה??!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה