יום חמישי, 30 באוגוסט 2012

בקרוב החגים

בעוד כשבועיים החגים כבר כאן!!!

החופש רק הסתיים (לחלק מהזעטוטים של הבית אלה חוזרת לגן רק ב1.9.2012) וכבר מריחים את החגים בפתח. הכל השנה כל כך קרוב וכל כך מהיר ובעוד כשבועיים נחגוג את ערב ראש השנה. אני כבר מתחילה להיערך בהתאם. מנצלת את הזמן בין משחק לקיפול כביסה לארגן עוד חלק בבית שלא מקבל תשומת לב שבועית. וכמו שהמאמנת שלי למדה אותי אני עושה עוד V גדול על משהו מרשימת ה"צריך" שלי (זו רשימה שמתעדכנת כל הזמן ובה דברים גדולים וקטנים שאני צריכה לטפל בהם בהקדם. כשהם נמצאים לנגד עיני יותר קל לי לזכור אותם ולהתחייב לבצע). אתמול סדרתי את המזווה שלי מרשימת ה"צריך". לא להאמין מה הוצאתי משם ומה עוד נשאר. כיף גדול לפתוח את הארון ולראות את הסדר!

התגלית הגדולה שלי במזווה (תרתי משמע)  8 קופסאות אינסטנט פודינג וניל (לא השתגעתי ולא שדדתי אף סופר. לקראת פסח אני רוכשת את כל המצרכים כשרים לפסח. ואני זוכרת שעל חלק מהאריזות לא ראיתי הכשר מתאים אז קניתי עוד (: ואחרי פסח קניתי עוד וככה אגרתי כמות נכבדת של המוצר)

התחלתי לחפש ברשת מה לעשות. לא התחשק לי שוב עוגת בסקוויטים, למרות שהיא אהובה על החצי ושחר נהנה מאוד להכין אותה איתי (מבטיחה להעלות עוגת בסקוויטים עם טוויסט קטן כמו שאמא שלי ז"ל היתה עושה. מדליקה ביותר)

מצאתי עוגה בחושה שתמיד כיף לאכול עם קפה טעים או כוס תה לימוני ונענע (כן, אני שותה תה בערבים גם בחום הזה. אוהבת!!!). שחר ואני הכנו ביחד....

הנה המתכון לעוגת תפוזים בחושה - לינק למתכון המקורי
4 ביצים
1 כוס סוכר
1 כוס שמן
1 כוס מיץ תפוזים
1 חבילת אינסטנט פודינג וניל
1 וחצי כוסות קמח תופח
1/2 כוס קוקוס טחון

אופן ההכנה: מקציפים 4 בימים עם סוכר לקצף בהיר. מוסיפים את שאר החומרים ומערבלים עד לקבלת בלילה אחידה. אופים בתבנית בקוטר 24 ס"מ או 2 תבניות אינגליש קייק בחום בינוני כחצי שעה או עד להזהבה. 


שינויים שעשיתי: במתכון המקורי היה עם מיץ תפוזים, אני המרתי את המיץ בחלב (לא היו לי תפוזים). הפחתתי מעט את כמות הסוכר והתקבלה עוגת וניל קוקוס בחושה עסיסית ונימוחה בפה
לינק למקור התמונה


ממליצה בחום לעטיפה בבצק סוכר או ככה סתם. ניתן לשדרג עם חתיכות פרי טרי או משומר ולגוון בכל פעם מחדש. 

בינתיים ממשיכה עם רשימת ה"צריכים" שלי...מעניין מה עוד אמצא (;
ואם יש לכם הצעות לעוגות או קינוחים עם אינסטנט פודינג וניל אשמח אם תשתפו כאן. מבטיחה לנסות! 


יום ראשון, 26 באוגוסט 2012

Fun-קייק בהזמנה!


wow...זה היה מלא מתיקות ונזלל בהנאה גדולה. שווה הכל!!!!!


היום האחרון של החופשה (של שחר לפחות) התחיל כמו כל יום מהימים האחרונים. כל המשפחה בבית בשעות הבוקר. הבילוי הביתי מועדף על פני יציאה מהבית לחום הקודח בחוץ (גם בבית לא פחות חם אבל אפשר לאן את זה עם מיזוג ועוד קינוחים צוננים).
לקחתי לידי כמה מספרי הבישול כדי למצוא משהו מרענן לארוחת צהרים (כשהרכיבים המרכזיים הם עוף ואורז. שחר הכי הכי אוהב ורציתי לפנק אותו במשהו מרענן או אותי...אוהבת לחדש!). מצאתי מתכון קליל והתחלתי בהכנות ובבישול ואת ערימת הספרים השארתי מאחור.
כעבור מספר דקות דממה. אני מציצה מהמטבח לראות מה פשר השקט ו.....אלה אמצה ספר אחד והחלה לעלעל בדפיו ושחר התחיל לשאול תוך כדי עיון בספר "שפים קטנים גדולים": "אמא אפשר להכין את זה? ואת זה? ואת זה? (כמעט על כל מתכון שראה) ותמונה של מתכון אחד מתכון אחד כבשה את ליבו במיוחד "פנקייק בקלי קלות" ואז צעקה חדה הפרה את השקט "א-מ-א תכיני לי פנקיייייייייייק לארוחת ערב אבל אני עוזר לך לערבב" (חשבתי בשקט - אין בעיה! מה שתבקש! הפשוש סוף סוף מבקש אוכל מיוזמתו!!!!!! fun fun fun!!! גם לאמא וגם לו)

בשעה 17:00 התחלנו את ההכנות (כיוון שלבלילה דרושה מנוחה של 30 דקות במקרר. הפוגה מעולה למקלחת לשני הזעטוטים) על הכנת הבלילה אחראי שחר (התחייב וקיים!)


לשאר הדברים אני דאגתי...ארוחת הערב ששחר הזמין הולכת להיות FUN FUN FUN פאן-קייק!!!


(ואני הייתי רגועה. בחביתיות יש פחמימות, חלבונים וסידן עם תוספות של מתיקות לנשמה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! וזה הכי הכי חשוב)

תראו כמה Fun....


אצלי כבר הכל נקי (אחרי כל המתוק הזה), כולם ישנים! ואני מקווה שיש להם חלומות מ-ת-ו-ק-י-ם!
שחר שלי יקום מחר לבוקר עם התחלה חדשה. חט"צ (גן חובה)
(לא להאמין שהוא כבר כמעט בן 5! אתם כבר תשמעו בקרוב על כל הלבטים וההכנות לחגיגה.....)
אני מאחלת הצלחה לכ 2,000,000 התלמידים שחוזרים מחר לספסל הלימודים. שתהיה שנה מוצלחת ופוריה ותחזרו הביתה בבטחה!



יום ראשון, 12 באוגוסט 2012

סדנת האפייה הראשונה שלי

כל כך נהנתי!!! (רואים לא?!)


בלב תל אביב ברחוב הומה ואזור רווי מוסכים גיליתי את פודסטפס. שם, בכיתת האפיה של Maimon's, התקיים הארוע הראשון שהוזמנתי אליו כבלוגרית, סדנת פטיפורים. הארוע סומן כהצלחה וחוויה ראשונה מסוגה. עבורי! סדנת האפיה הראשונה שלי. פגשתי, הכרתי, למדתי, טעמתי, נהנתי, צחקתי ועוד יצאתי עם סל מוצרים של מפנק של מימונ'ס. לא ארבה במילים ואתן לתמונות לדבר בעד עצמן (:




הקבוצה שלי!















בכיתה, נאספו בלוגריות אפיה ובישול ורפי אחד, לסדנה בהנחיית השף-קונדיטור דניאל אנור. חולקנו ל-3 קבוצות וכל קבוצה עמלה להכנת 2 מתכונים מעולים! והכל עם חומרי הגלם של Maimon's. אי אפשר לפספס בתמונה למעלה את המזווה.  כל המוצרים הדרושים לאפיה שם. תענוג. חובה בכל בית!
בחלקנו: מיני קרמבו ופיננסיר שוקולד. 


הפייבוריט שלי מרנג בכל צורה ומצב צבירה,ולכן....הפעם אפנק אתכם במתכון מיני קרמבו עם מרנג איטלקי משובח.


לתחתית: בצק פריך קרוץ לעיגול אפוי.הכנת הבצק:
270 גרם קמח
25 גרם א.שקדים
200 גרם חמאה
100 גרם א.סוכר
3 חלמונים

למלית: מרנג איטלקי - 6 חלבונים, 120 גרם מחית קסיס, 20 גר' גלוקוז, 320 גר' א.סוכר ומים לכיסוי
הכנת המרנג:
1. מכינים סירופ סוכר: מכניסים גלוקוז וסוכר לסיר קטן ומכסים במעט מים. על אש נמוכה עד שכל הסוכר נמס (מותר לערבב אך לוודא שהסירופ אינו רותח). להקפיד לנקות את הדפנות מפעם לפעם. לאחר שכל הסוכר נמס, להביא לרתיחה ללא ערבו2. כאשר הסירופ מגיע לטמפ' של 115° מקציפים את החלבונים לקצף יציב. מהירות בינונית-גבוהה3. ב 118° יש למזוג בעדינות את הסירופ למרנג במהירות נמוכה (ללא מגע ישיר של הסירופ עם המרנג4. כאשר כל הסירופ נמזג למרנג מגבירים מהירות עד שהמרנג מבריק, סמיך מאוד ויציב בצורתו5. למורידים את המהירות למהירות נמוכה ומשאירים במיקסר עד שהמרנג קר לגמרי ומוכן לשימוש6. מרנג איטלקי יחזיק במקרר 24 שעות לפני עיצוב ועוד 24 שעות לאחר עיצוב סופי.
לציפוי: 300 גרם שוקולד לבן, 13 גרם חמאת קקאו
הרכבה: על הבצק האפוי מזלפים מהמרנג קסיס מסדרים  על מגש ומקפיאים לפחות לחצי שעה. ממיסים שוקולד לבן  עם החמאת קקאו מצפים ומקפיאים שוב להתייצבות.


בסוף הערב יצאתי מחוייכת ומלאת אנרגיה. כל תמונה מחוייכת  מדברת בעד עצמה.
אז מה אתם אומרים, הדבר הבא לימודי קונדיטוריה??!!

יום ראשון, 5 באוגוסט 2012

אותה הגברת בשינוי האדרת

חגיגות יום ההולדת לעיתים מגיעות בזוגות. חגיגה בבית למשפחה (ולעיתים גם לחברים) וחגיגה בגן. החגיגה בבית אמורה לעבור לכם בקלי קלות ובשפיות (קראתם את הפוסט שלי, נכון?!). החגיגה בגן לא תלויה בכם. לעיתים אתם חלק ממנה ולעיתים מתבוננים רק בתמונות שצילמה הגננת (תקוו שייצאו טוב!). מה אז לא תשקיעו בעוגה משודרגת לילדודס??? (בטח שתשקיעו!)

לרוב לחגיגות בגני הילדים יוגשו עוגות שוקולד ביתיות שמרוחות בציפוי טעים ומעוטרות בדף אכיל מודפס (מוכן או בהתאמה אישית) וסוכריות עדשים, מרשמלו או מזרה צבעוני. התוצאה, עוגות צבעוניות וחגיגיות המשרתות את המטרה בצורה טובה ומהירה להורים. והילדים, מאושרים עד לב שמיים. לאחר הכנת העוגה ההנחה של הדף המודפס אמורה להיות פשוטה וקלה, אך לא מעט פעמים נתקלים בקושי וההדפס מקבל בועות ולחות ויש לנו תחושה שמשהו השתבש אבל לא עושים עם זה דבר והעוגה נזללת ומתקבלת בשמחה אצל ילדי הגן.

תרשו לי להציג בפניכם הצעת הגשה אחרת לעוגה עם דף סוכר מודפס. שכבת דף הסוכר מובלטת על משטח בצק סוכר פיסולי (ניתן להשיג במרכז ההזמנות הטלפוני של Sweet ravid או בכל חנות המתמחה בעיצוב עוגות ומחזיקה מדפסת סוכר). העוגה מתהדרת ב"סגירה" מבצק סוכר ועוד עיטורים לפי טעמכם בהתאם לעיצוב העוגה.

שלבי עבודה ליצירת דף סוכר מובלט:
  1. מצטיידים מראש בדף סוכר מודפס, כמו זה:

  2. צובעים בצק פיסולי לבן בצהוב ומרדדים לעובי של כ-1 ס"מ.
  3. גוזרים את חלקי התמונה בעזרת מספרים קטנים.
  4. חותכים את הבצק בהתאם לגודל של התמונות שנגזרו בעזרת חותכנים או סכין ישרה ומלחחים את הבצק בעזרת מברשת לחה. (לא להרטיב עם הרבה מים!)
  5. מפרידים את דף הסוכר (שגזרנו) מהשקף ומניחים על הבצק. חובה לעבוד עם ידיים יבשות!
  6. מניחים לייבוש במקום קריר ויבש.
עכשיו שאתם כבר יודעים לאפות ברינג (אתם כבר יודעים, נכון?!).....נותר להכין עוגת שוקולד ולצפות אותה בגנאש שוקולד או כל קרם אחר. את העוגה ניתן לשמור המקרר ולהוציא כ-3 שעות לפני ההגשה. כשהיא בטמפרטורת החדר ניתן להניח את החלקים המובלטים שהכנו מראש.
ככה העוגה נראית בסוף....



רוצים גם לקבל במייל דף מעוצב כמו זה (מוכן להדפסה) עם השם והגיל של הילד שלכם?
מלאו את הפרטים בקישור המצורף וציינו בנושא: דף אכיל ובתוכן: את השם והגיל של הילד החוגג  והקובץ להדפסה בדרך אליכם (:

העוגה שהוסברה כאן היא עוגה לחובבי כדורגל ואוהדי רונאלדו וריאל מדריד, ניתן לעצב דף בהתאמה אישית לפי ההעדפה של הילד או הילדה ולהדפיס כל עיצוב מבוקש.


בהצלחה, ומזל טוב!